طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول

خوابیدن در سه ماهه اول بارداری ممکن است برای برخی از مادران دشوار باشد. شما باید هر پنج دقیقه یکبار برای دستشویی بلند شوید و سوزش سر دل دارید. ممکن است نگران زندگی جدیدی باشید که به دنیا می‌آورید و باعث می‌شود ذهن‌تان مشغول و باعث بی‌خوابی شود. نکات زیر را بررسی کنید تا طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول بارداری را یاد بگیرید.

قطعا شما تنها نیستید! در حالی که احتمالاً در دوران بارداری خواب کاملی نخواهید داشت، اما کاملاً ممکن است در دوران بارداری بهتر بخوابید و با تنظیم برنامه و محیط خود از مشکلات خواب جلوگیری کنید.

1. طرز خوابیدن در سه ماهه اول بارداری

به پهلوی چپ بخوابید تا فشار بر کبدتان وارد نشود. کبد شما در سمت راست بدن شما قرار دارد، بنابراین زمانی که به سمت راست می خوابید، می تواند به آن عضو، به ویژه در دوران بارداری، فشار بیاورد. به علاوه، خوابیدن به پهلوی چپ به گردش خون کمک می کند.
گردش خون بهتر به معنای جریان خون بیشتر برای کودک شما نیز هست.
اگر سینه هایتان درد دارد از خوابیدن روی شکم خودداری کنید. در طول سه ماهه اول، سینه‌های شما ممکن است دردناک و حساس باشند، و بنابراین، ممکن است خوابیدن روی شکم برای شما دردناک باشد.

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول

بالش هایی اضافه کنید تا راحت تر باشید. اگر در خوابیدن به پهلو مشکل دارید، بالش ممکن است کمک کند. مثلاً یک بالش بین زانوها یا یک بالش اضافی زیر سر خود قرار دهید. شما حتی می توانید از یک بالش بارداری U شکل که تمام بدن شما را دور می زند استفاده کنید.
همچنین می توانید از یک بالش برای حمایت از کمر یا شکم خود استفاده کنید. هر کاری که برای راحتی شما لازم است انجام دهید.

برای کاهش درد سینه در شب از سوتین بارداری استفاده کنید. حمایت از سینه های حساس می تواند درد را کاهش دهد. یک سوتین نرم و راحت انتخاب کنید که برای پوشیدن در رختخواب مناسب باشد.
سوتین های مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. حتی ممکن است متوجه شوید که پوشیدن سوتین بهترین احساس را دارد.
اگر درد سینه شما همچنان شما را بیدار نگه می دارد، با پزشک خود در مورد مصرف استامینوفن در شب صحبت کنید.

با بالا بردن سر خود با سوزش سر دل مبارزه کنید. جاذبه به حفظ اسید در معده کمک می کند، بنابراین بالا بردن سر می تواند سوزش سر دل را کاهش دهد. به عنوان مثال، یک بالش اضافی زیر سر خود قرار دهید.
همچنین می توانید با قرار دادن یک بالش زیر تشک، سرتان را بالاتر نگه دارید.


2. به موقع خوابیدن

برای خواب خود برنامه ریزی کنید و ساعت خود را برای یاداوری تنظیم کنید. اگر به سختی به یاد می آورید که به موقع به رختخواب بروید، سعی کنید یک ساعت قبل از اینکه در رختخواب باشید، زنگ ساعت را تنظیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید و برای خوابیدن آماده شوید.

  • اختصاص زمان کافی برای خواب یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای اطمینان از خواب کافی انجام دهید.

یک روال قبل از خواب ایجاد کنید. انتخاب یک فعالیت آرامش بخش قبل از خواب به بدن و ذهن شما کمک می کند تا برای خواب راحت بمانید. برای مثال سعی کنید شیر گرم یا چای گیاهی بنوشید یا حمام آب گرم داشته باشید.

همچنین می توانید به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا مدیتیشن را امتحان کنید. اگر دوست دارید عشق ورزی نیز می تواند قبل از خواب آرامش بخش باشد.

افکاری که در سرتان می گذرد را یادداشت کنید. اگر به دلیل اینکه ذهنتان درگیر است، در خوابیدن مشکل دارید، یک لحظه وقت بگذارید و فهرستی از چیزهایی که به آنها فکر می کنید تهیه کنید. به این ترتیب می توانید افکار را کنار بگذارید و بخوابید.

  • به عنوان مثال، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید، مانند «به فروشگاه بروید، خشکشویی را بردارید، با خواهر تماس بگیرید».
  • اگر احساسات است که شما را بیدار نگه می دارد، سعی کنید قبل از خواب در یک دفترچه یادداشت بنویسید. آنچه را که احساس می کنید یادداشت کنید و سعی کنید ایده هایی داشته باشید که به شما احساس بهتری بدهد.
  • به عنوان مثال، اگر نگران پدر یا مادر شدن هستید، سعی کنید در کلاس فرزندپروری شرکت کنید.

طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول

بعد از ساعت 12 ظهر به طور کلی کافئین را حذف کنید. به هر حال در دوران بارداری نباید زیاد کافئین مصرف کنید، اما بهتر است در اواخر روز به طور کامل از مصرف آن اجتناب کنید. کافئین می‌تواند شما را در شب بیدار نگه دارد، و دریافت استراحت مورد نیاز را سخت‌تر می‌کند.

  • به خاطر داشته باشید که حتی شکلات نیز مقداری کافئین دارد!

چراغ خواب به حمام خود اضافه کنید تا نیازی به روشن کردن چراغ نداشته باشید. نور به مغز شما سیگنال می دهد که زمان بیدار شدن فرا رسیده است. اگر هنگام بازدید از حمام یا دستشویی، چراغ بالای سر را روشن کنید، بیشتر از خواب بیدار خواهید شد. نور شب ملایم‌تر به شما کمک می‌کند تا در حالت خواب‌آلود باشید.

  • نور شبی را انتخاب کنید که به اندازه کافی روشن باشد تا بتوان از آن دیدن کرد.
  • در هنگام رفتن به دستشویی در مقابل تمایل به برداشتن گوشی خود مقاومت کنید. این فقط شما را بیشتر بیدار می کند!
بنر

بیشتر بخوانید:پیرسینگ بینی سمت چپ یا راست

مرتبط:طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه اول,اول بارداري طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه دوم,حاملگی,سه ماهه اخر,طرز خوابیدن زن باردار در سه ماه اول,طرز خوابیدن زن حامله در سه ماه اول,دخول طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه سوم,طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه سوم,طرز خوابیدن زن باردار در سه ماه دوم,طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه دوم,طریقه ی خوابیدن در سه ماه اول بارداری,طریقه ی درست خوابیدن زن باردار,نحوه ی خوابیدن در سه ماهه اول بارداری,طرز خوابیدن در 3 ماه اول بارداری,پوزیشن طرز خوابیدن زن باردار در سه ماهه سوم,در سه ماهه اول بارداری چطور بخوابیم,سه ماهه اول بارداری چه کنم,در سه ماهه اول بارداری چگونه بخوابیم,wiki

پیمایش به بالا